VATTKOPPOR!

2010-06-06 kl. 03:59:06
Ja mammas lilla skrutt har fått vattkoppor.. Upptäckte det i tisdags morse när stoffe å kim hämta mig från jobbet efter att jag jobbat natt.. Såg  en liten kopp i pannan å tänkte direkt.. Är det vattkoppor?? Men stoffe sa att han inte sett nå annat på kroppen så vi avv! Väl hemma skulle lill skrutt gå till dagis å jag krypa ner i sängen.. Då ringer stoffe å ber mig komma ut... Va är det nu han glömt tänkte jag.. Då visa han mig kims lilla nacke.. Å där va det 2 stora röda blämmor.. Å vi dividera fram å tillbaka är det vattkoppor eller är det bara myggbett?? Hmm ringer mamma på hennes jobb direkt.. Mamma hur ser vattkoppor ut.. ?? Å hon förklara men jag tyckte inte det såg ut  som hon beskrev det.. Så vi tänkte avv å gå till dagis.. Men då knäppte vi ett kort å skicka till hennes mobil å det dröjde inte länge förens hon ringde upp å sa direkt DET DÄR ÄR VATTKOPPOR... Fan oxå.. Kim som skulle opereras nu på måndag.. Ringde operationen å dom ville att en distriktsköterska skulle bekräfta att det var vattkoppor.. Så vi fick den sista tiden för dagen då det smittar så dant.. Å hon bekräfta att så var fallet..

Jaha det är ju bara att gilla läget... Så hon skrev ut lite tavegyl mot klådan... Super underbar sköterska.. Så mysig...

Men han har väldigt lindrigt.. Bara 6 st koppor å ingen feber.. Pigg som en lärka.. Man kan inte tro att han har vattkoppor.. Han är som en spjuver.. Glad å mysig å äter som en häst... Så det är jätte skönt..

Nu har man en barn sjukdom avklarad iaf :)

Synd bara att operationen inte vart av... Vi som väntat i snart ett år på det.. :(

Så nu sitter man på jobbet.. Nu är det den segaste tiden på dygnet så man måste hålla sig sysselsatt så man inte segar ihop totalt.. Får skjuts hem nu på morgonen oxå :) Mamma jobbar oxå natt så hon åker förbi här å plockar upp mig... Så skönt.. Hon jobbar på Rapid uppe i sumpan.. Så det är perfekt..

Annars så är allt bara bra.. Emma va förbi på lite skitsnack å ett par cigg i dag.. Vi har ju inte setts på över ett halvår.. Så vi hade mkt skit snack att ta igen... pöss på dig... ;)

Kim han pratar på... Nu ska han ha MEON (melon) å så leker han med sin lasbil (lastbil) Å grannen ropar han på usav (gustav) Jag kan verkligen inte upprepa allt han säger för det är så mkt.. Han härmar en direkt med ord man säger. Försöker sig på allt...

Nu ska snart dammsugas här på jobbet *suck* Precis som om man inte får nog av det hemma lixom..

Ne nu blir det fötterna på bordet en stund... 3 timmar kvar... Bläääää!!!

Kommentarer:


Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0