Kaos!!

2009-03-12 kl. 14:57:41

Ja det är precis vad gårdagen bjöd på... Total Kaos!! kIM SOV LÄNGE I GÅR ÄNDA TILL 08.15. Allt är som vanligt.. Vi ligger å myser i sängen till 08.45 för att  sedan gå upp å äta gröt... Å efter gröten så somnar han så gott igen...

Skönt då kan jag fixa lite.. Ringer mamma för att prata lite... Ja då kom kaoset!! MIn systerson Benjamin skulle ju operera bort sina halsmandlar kl 15.30 uppe på Sophiahemmet! Men hans mamma Jeanette säger att hon blivit magsjuk och kan inte följa med! Jaha där står Mormor (mamma) handfallen... Vad ska jag göra?? Ja a du mamma vi får fixa det på nå sätt... Jag skulle käka lunch med maria kl 12 och Lollo skulle komma över å ta kim en timma.. Hmmm hur gör vi!! Stoffe jobba ju så nu är det bara att försöka lösa det här..

Kunde ju inte ställa in operationen heller för det här va den enda chansen.. Då det är fullt i Eskilstuna å Nyköping.. Så södermanland hade ju köpt denna vård plats till benjamin så han skulle få bort dom där jäkla mandlarna!!

Ringer å ställer in min lunch, ringer Lollo att hon behöver inte komma... Å nu är kl 10.45 å kl 12 måste han åka..

Kim sover än å jag har inte hunnit duscha å allt detta man gör på morgonen ni vet!! Kim kan vi ju inte ta med heller..  Ja å till råge på allt så är ju min mormor dålig så mamma kan ju inte sova kvar på sjukan med benis för hon måste rycka in om mormor ringer.. Så KAOS AB!! Till slut fick vi lösningen!!

Ida är barnvakt åt kim så micke kommer å hämtar han!! Bra en sak som löst sig!! Då får stoffe åka å hämta kim efter jobbet!! Jag packar min väska för en natt på sjukan!!

Allt bra så långt! Så lyckas vi alla komma i väg... Då kommer jag på när vi är på Essinge leden att jävlar jag glömde hansväskan på parkeringen med plånbok å allt i... FAN!!! Bara å vända, får köra in i Alvik å vända... KOmmer till parkeringen.. INgen väska.. FAN! Går in i lghtn.... Å skönt där va den...

Japp bara att bränna upp igen... Å nu är kl 13.30 kl 14.30 skulle han ha inskrivning!! Mamma kör som en bil dåre...

Kör lite fel å så... det gör man ju alltid i sthlm... Så sitter mamma å tror att hon vet.. bara tror... Å jag sitter där bak å säger du skulle ha kollat i kartan... hon hyschar mig bara.... Men tillslut så hittar vi... pjuhhhh... nu är kl 14.00...

Ja då hittar vi rätt byggnad.... Skriver in han.. å läkaren kommer å pratar... Å benis blir rädd å är nervös å grinar en skvätt... Helt förståeligt.. men jag å mormor lugnar han... Sen är det hans tur... En sköterska kommer å hämtar han.. Å då blir han så rädd så rädd... klamrar sig fast på mormor... EFTER ca 10 min kommer mormor ut till mig i väntrummet... Hna sover så gott nu med tårar i ögona.. Hon sa att det var känsloladdat.. jobbigt att se... Så nu har vi 40 min på oss att fika... Å då har varken jag eller mamma ätit nåt på hela dagen... Kurrar fint i magen.. Men något fik fanns inte.. Bara vid huvudentren å dit skulle vi inte hinna på denna korta stund... ja kl 14.40 låg han på operation så han va 1 timma tidig...

Efter att han fått vakna upp så bar det va till avdelningen där vi skulle spendera natten!! Han va jätte rädd när han vakna.. yr å yr å svammla... men mormor lugna han å han fick en present av mig som jag köpt.. Så han öppna paketet å fick en glass... då vart han lite lugnare...

Väl inne på avdelningen så somna om... Ja nu är kl 16.30.. å våra magar skriker efter kaffe å fralla... Jag drar i väg för hitta fiket... Å väl där så står det 2 gigantiska räk mackor å ropar våra namn... han börjar packa iordning dom å så ska jag betala... HELVETTE!!!! FIKET TAR INTE KORT!!! har bara 50 spänn löst.. Jag prutar till mig 2 små ost fallor å 2 kaffe för 50 spänn...

Nu har vi iaf stillat den värsta hungern... Så jag går ut å frågar sköterskorna om vi kunde få köpa mat.. Men nej det fick vi inte... Dom hänvisa oss till valhalla grillen... Ja tack för den du.. Anhöriga får ingen mat på avd.... Jaha så mamma drog i väg för att hitta grillen... Så kom hon tillbaka med en 150 gr med pommes... Å mat... men burgaren va typ inte så god å så hade dom pepprat pommesen... urk... Å mamma tunnbrödsrulle var smak lös... Men vi satt å skratta åt allt som bara gått snett å stilla våran hunger med smaklös mat... haha... OJ OJOJ... VILKEN KVÄLL DAG JA ALLT!! Sen så ville ju benis naturligtvis att mormor skulle sova kvar... Hmmm hon hade ju inte ett skit med sig!! haha.. Tur jag packat min väska med allt man behöver för en natt på sjukhus... haha.. Så lollo å zvea kommer över vid 22 för att passa kim så stoffe kan hämta mig... Så kl 23.15 va man hemma igen... efter 12 timmars äventyr av kaos...

Men allt gick bra tillslut.. Å benis fick bort sina mandlar!! Äntligen....

Å jo en sak till... När benis ligger på operation så ringer Ida förtvivlad över att Kim vill inte sova å bara skriker... Försöker ge henne tips men allt jag gav hade hon provat.. Ja då får jag panik å måste försöka ta mig hem till honom... Men då kommer pappa (morfar) till unsättning så han drar från jobbet å hem till ida å hjälper henne... Ja vilken jävla dag...

Å en sak till.. PÅ kvällen så får jag å mamma tampas med en sur sjuksköterska... vilken bitter människa.. ojoj.. Ja jag orkar inte dra det här... men jävlar i min låda... så här i efterhan så skrattar vi åt det hela...


Benis på uppvaket...



Å väl innne på rummet så somna man med spiderman i handen! Presenten han fick av mig!



Du var så kanon duktig Benjamin!! Älskar dig!! Mosterslilla fis!!


Kommentarer:

Princess Leya I

Men Guuuud Vilken Hemsk Dag!!!

Lilla gubben....hur mår han nu då??

Hoppas verkligen att han mår bra!!

Han ser sååå liten & hjälplös ut på bilderna!!

Lilla Gubben!

Usch så hemskt!

Det är bra tur att han har Dig & Mormor!!

Stackars Lilla Killen...



Hoppas allt e bra med Er!?

Massa Varma Kramar från Oss!

2009-03-16 kl. 18:50:58
URL: http://doggystyle.blogg.se/

Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0