Trosa,Ikea

2008-09-07 kl. 23:45:12
Ja då var helgen över... Tiden bara rinner i väg.. vart tar den vägen?? Helt sjukt vad dagarna drar förbi!!

Vart i Trosa hela helgen... Jätte skönt har det varit... I fredags bjöd pappsen på pizza å i igår bjöd mammsen på en god köttbit... Så skönt att ha sluppit laga mat...

I dag var vi på ikea å köpte ny soff klädsel... Det vart den svarta ektorp... Å jag är så jävla nöjd.. vart så super snyggt.. Köpte lila gardiner å lilla kuddfodral... Vart så där höst murrigt burrigt mysigt i vardags rummet nu...  SEn vart det ju lite annat med...

Mamma beställde värmeljus... Så det vart 500 st.. så nu kan hon elda där hemma... =) Är ju så billigt på ikea.. 19 kr för 100 st... På rusta tar dom 39 spänn för 100 st.. man tycker ju att rusta ska vara billigare på sånt ju... Men icke då...

Så nu har man en ny vecka framför sig... Sista veckan stoffe är hemma... sen börjar han jobba... gulp... Är lite pirrigt faktiskt... NU ska man klara allt själv här hemma... men hund å barn... ingen hjälp när han är på jobbet...

Blir själv 3 dygn nästa vecka... Hna åker ju till ö-vik på begravning... Hmmmm det kommer att bli en utmaning kan man säga...  Men det är bara att kämpa på... Det jobbiga är ju att jag får ju inte lyfta tungt än... så det blir lite kämpigt att få det att gå i hop... emn jag får göra det bästa av situationen...

Om inte annat så får jag be någon om hjälp om det strular... Finns nog någon som ställer upp skulle jag tro...

Min bebis är söt som attans... han bara växer å frodas.. min snutt fis... NU ligger han hos kristoffer i soffan ny äten... mätt å belåten ligger han å gäser.. haha...

Kom  precis in med råttan jag.. han har lekt med leya i en timma så nu är han super duper trött å ligger däckad.. sÅ NU GÖR HAN INTE NÅ MERA KNOP INTE... blir det sov morgon för han i morgon... skönt...

Å i dag började enssam mamma söker... johooo.... Det tycker jag är bra.. Äntligen börjar alla bra program nu när hösten är här... PÅ tisdag börjar top model igen.... jihhoooo... så nu kan man snart krypa ner i soffan med tända ljus å mysa framför tv:n i höst mörkret...

Ne nu ska jag ta en choklad bit å sen vispa nötterna å pumpa lite för att sen få ett par timmars sömn innan man ska upp igen....

Kramis

Kommentarer:

Ida

haha, vispa nötterna! Äkta pappa uttryck! =)



Du är duktig du som pumpar! Massa beröm till dig!

2008-09-08 kl. 21:32:42
URL: http://idlur.blogg.se/
Titti

Varför ammar du inte? Istället för att pumpa menar jag...

2008-09-09 kl. 14:34:16
Anonym

För att jag har så mkt mjölk så jag måste pumpa! annars sprängs mina tuttar... Därför pumpar jag....

2008-09-09 kl. 18:19:20
Mangebange

Förstår mig inte på er kvinnor, Ullis är likadan, så nu ska hon vara klistrad framför tv´n, å inget får man säga till om....

2008-09-10 kl. 13:13:12
URL: http://mangelof.blogg.se/
Titti

Men ju mer du pumpar desto mer produceras det!

Man kan pumpa liite liiite så att den värsta "spräng-känslan" försvinner, då minskas även produceringen... :-)

2008-09-10 kl. 13:30:17
Anonym

Titti

Du verkar vara expert på det mesta,vilken tur!

2008-09-10 kl. 15:07:24
Titti

Ville bara tipsa men okej jag slutar väl med det då.

2008-09-10 kl. 16:07:49
Anonym

Men jag vet hur det går till med mjölken.. tycker bara det är kanon att ha mkt mat till min bäbis.. behöver aldrig bekymra mig om att det sinar.. Men du verkar irritera dig på att jag pumpar... för annars skulle du aldrig ifrågesätta....

2008-09-10 kl. 19:12:32

Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0