tjolahopp

2012-07-24 kl. 12:12:37
Trött trött trött..... Ja nu har man inte haft en  paus på länge... Förra v så jobba stoffe hela v å denna v med... Han jobba xtra i går ,dag i dag, natt i morgon xtra på torsdag å xtra lördag dygn...

Man ser inte mkt av honom inte... KOmmer hem äter kollar på tv å sover typ... 
 
Spännande AB...

Känner att ryggen börjar ge vika igen nu...Får ju ingen chans att vila upp den å träna ....

Men men vila får jag göra i graven...

Max sitter nu helt själv.. Han har ju setat ett tag men nu sitter han stadigt... Så gulligt så..!!

Planerar en resa faktiskt... Vill åka till Aruba å det ska bara bli av... Så nu ska det sparas så vi hela familjen kan åka dit om ca 2 år... Vill åka när max är lite större å uppskattar att sitta vid stranden å leka... Känns nge kul å åka när han är så liten...

Stoffe ville åka själv dit men nej det vill inte jag...

Vill att mina barn ska få uppleva detta paradis... Förstå å få ligga på en sån här strand alltså....



Inte mig emot...



Att åka till Turkiet,grekland känns inge lockande längre... Har ju vart där ett antal gånger nu å känner attnu måste jag få uppleva ett paradis innan jag dör... Att åka till turkiet hela familjen kostar ju ca 20 papp... Inte värt det...

Så nu ska det sparas .... Så nästa sommar blir det hemma i la sweden igen.... Å bara göra små utflykter... :-)

Fan vad jag längtar tills vi kan åka... Å herregud....



Kommentarer:

Annelie Basse, Jespers och Sandras mamma

Åh, det ser ju jättefint ut men inte blir det så lugnt inte med två små barn. Varför inte åka själva ni två? jag tycker mig se att det är en fnurra på tråden er emellan när man läser mellan dina rader så är du bitter. Men vänta snart har småbarnen växt upp och ni kan rå om varann igen bara ni två.

Fortsätt att skriva blogg.. nu när lilla A slutar på dagiset så är det roligt att följa Kim o Max i fortsättningen.

Ta inte illa upp nu bara.

Du behöver ju inte publicera detta inlägg det är kanske menat mer som ett privat mail.

Sandra, Tim o Alex har alltid tyckt så mycket om er så värna om vänskapen fast det är några mil emellan

er.

Ha det så gott

Annelie ( Sandras mamma) du vet.

2012-07-24 kl. 20:25:36
URL: http://thibia.blogg.se/
Anonym

Bitter ? Nä det är jag verkligen inte ! Skulle jag vara bitter för att jag vill att mina barn ska få uppleva ett paradis av dess like ! Å lugnt ? Varför skulle vi inte kunna ha det lugnt å skönt med 2 barn på en resa ?



Om 2 år är Kim 6 å Max 3 å ett halvt ! Så det blir ingen kaos ! Därför jag inte vill åka nu när båda är små !



Fnurra på tråden det har väl alla i världen ! Å vad den beror på har jag valt att hålla för mig själv ! Så kalla mig inte bitter är du snäll !

2012-07-24 kl. 22:22:50
Annelie Basse, Jespers och Sandras mamma

Hej igen

Småbarn behöver inte resa så långt bort. De känner glädje o bara man åker någon mil bort och tex tältar eller som vi gjort i 30 år hyrt stuga, köpt husvagn.

De uppskattar inte paradiser på samma sätt sätt som vi målar upp det.Har man det jobbigt hemma s

å är det jobbigt där med fast med 1000 olika andra känslor. Jag vet..

ha de så gott i sommar iallafall

annelie

2012-07-26 kl. 21:24:15
URL: http://thibia.blogg.se/
"Annelie" ...SÖK HJÄLP!!!!



Jag tror Aldrig att Jag har blivit SÅ Förstummad & Chockad, Maken till PINSAMT beteende har jag Sällan Skådat!! :-O



Att Läsa vad DU "Annelie" skriver!!!! :-O

En Människa på Ålderns Höst...

(som INTE Ens Känner Bloggerskan ifråga, mer än att Du vet hennes Namn!!!)

...som tycker att det verkar Vettigt & Rättfärdigar att skriva långa utdrag i en Blogg!?!?

Hur Sjuk får man bli??? :-O



DU Känner Inte ens Bloggerskan!!!!!

Du vet bara Hennes Namn!!!!

Du vet bara vad Din Dotter har berättat...

...& det som kommer ur Den munnen lägger jag i samma låda som Katten Skiter!

...precis som Jag gör med Allt DU Skriver!!!



Kan Inte ens Förstå HUR DU kan Anse att DU har Något Över Huvud Taget att göra med Någon annans Liv & Val!?!?

Vem är DU???



En Avundsjuk Äldre TANT som tycker Husvagn är Finemang...Kul för Dig...!?...Men det är Inget för Oss!!

...Världen är BRA Mycket Större än en Husvagn & det är Något som iaf JAG & Bloggerskan vill visa Våra Barn!! & har man Råd så är det väl Inget att Disskutera!?

Har man däremot Inga Cash så får man väl tränga in sig i en Husvagn!



...Fast Tack, men Nej Tack, då stannar jag hellre hemma!!



Men ha så Kul Ni, i Husvagnen som Ni målat upp till Erat Paradis, med Alla Barnen...



...Drömmen för Er är Skräcken för Oss!!



Tycker DU ska ta Dina Vidrigt Patetiska Texter & köra Upp dom där det känns Bäst!!!

...Sen Tycker Jag att Du ska Koncentrera Dig på DIN EGNA FAMILJ!!!

...& Lämna Denna Familj IFRED!!!!!!!



För det här är Inget Forum för Dig att Skriva av Dig, det här är en BLOGG!!!!!



JAG kommer INTE kommentera om DU skriver här Igen, men Jag Hoppas VERKLIGEN att Du Inte gör det!!

Låt Denna BLOGG vara en BLOGG...

...sök Dig till ett FORUM istället...för där kanske NÅN Bryr sig om VAD Du skriver!?

...Tvivlar Dock STARKT!!



Innan Jag lämnar Dig "Annelie"...



...med tanke på att Du Rättfärdigar & tycker det verkar Fullt Vettigt & Helt Normalt att sitta & skriva till Någon som Du Inte ens Känner(!!!) så kanske Du borde Söka lite Hjälp!?



Bara Ett RÅD från en Främling till en Annan...

...DU Gillar ju sånt!!



...Skaffa Ett LIV ffs!!!



Tack för Ordet, HEJ DÅ!!!!!



2012-07-27 kl. 21:55:27
Anonym

...Och NÄE Jag är INTE Linda!!!

(ifall Du, någonstans i Din Skadade Hjärna fått för Dig det!?)



...Jag är bara nån som inte Fattar hur Lågt en Äldre Människa kan Sjunka!!!



Och Jag är någon som tar MIN Bästa Vän i Försvar mot en Mycket Sjuk Främling!!!



Tack för Ordet IGEN!!

HEJ DÅ!!

2012-07-27 kl. 22:15:43
Annelie Basse, Jespers och Sandras mamma

Men vi mååår bra iallafall allihop!!!

2012-07-29 kl. 20:11:42
Annelie Basse, Jespers och Sandras mamma

läser du noga så är det tilloch med kommenterat att det är inte till bloggen jag skiver till Linda det vore kanske bäst till en mail

haa

2012-07-29 kl. 20:13:12
Sandra

Härligt Emma, som om du känner mig?!

2012-08-01 kl. 09:58:00
Anonym

Precis Sandra, Jag Känner Dig ungefär lika bra som Du känner Linda...Dvs Inte ALLS!!!

Det var ju det som var Hela Poängen med Mitt Inlägg!!

...En (iaf till Åldern) Vuxen Människa gör Inte Grova Påhopp på Någon man Inte ens Känner, utan bör hålla sig till Sitt Egna Liv!!!!



Och Hur Frisk verkar man när man själv skriver att

"det är inte till bloggen jag skiver"

...Öööööh???...

...Det är ju PRECIS Det Du har gjort!!??!!

...vet inte i Vilken Värld Du Lever i men Jag är Helt säker på att det ÄR en Blogg Jag läser!!!



Och HUR kan man (åter igen) som Vuxen Människa Rättfärdiga & trycka att det är Normalt & en Bra Idé att göra Påhopp på en Främling????

Tex:

Är Linda "Bitter" ????

Är det Linda som ska "Vårda er Vänskap" ????

...Bara DET säger ju ALLT...

...Ni känner ju Verkligen Inte Linda för 5 Jävla öre!!!



Varför vart Du inblandad då Sandra?

Joo...

Efter som det Enda Din Mor vet om Linda har hon Hört från Dig...

(för Linda är INTE så Privat i Bloggen)

...& eftersom Allt Hon skriver får Mig att på Riktigt bli Fysiskt Illamående av Avsky(!!!)...



...så tänkte jag att om Jag så bara Nämner Dig

så kanske "Lampan Tänds" även hos Dig!?

...För det Va visst Inte så Kul med Påhopp när det händer Dig Själv märker jag!!



Kanske Något att Tänka på i Framtiden!!

..Just Saying!!

2012-08-01 kl. 17:48:01
Linda

Det här är så fruktansvärt onödigt alltså...



Kan jag inte bara få blogga om det jag vill,tycker å tänker utan att det ska bli så här...



Om jag vill åka till Aruba med min familj så är det upp till oss, vi är inga husvagns människor för 5 öre.. Blir faktiskt ledsen när jag läser dessa kommentarer..



Tänk efter innan ni skriver... Är inge kul att läsa att jag skulle vara bitter å att varför åka med barnen, åk själva å ni har problem oavsett Aruba eller inte.. Skulle våra problem försvinna i en husvagn eller?? och vad vet du om våra problem?? VI KOMMER ATT ÅKA TILL ARUBA VINTERN 2015 OAVSETT VAD FOLK HAR FÖR ÅSIKTER ... PRONTO!!



Förlåt Sandra att jag skriver detta vet att det är din mamma.. Men detta sårade mig fakiskt...

2012-08-01 kl. 23:39:29

Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0