Mormor 81 år, Grillat,sol å Trosa

2009-05-04 kl. 12:50:45
1 maj fyllde min mormor 81 år så då vart det lite fika hos henne! Hon bjöd på mat å kaffe å god saker! Hela familjen var där utom lillesyster m familj! Lill Wille har legat magsjuk så det är ju dumt att komma med dom bacillerna till en gammal dam!

Min moster från småland var även där å kusin Paulina! Var riktigt kul att träffa dom :) Hon håller ju på mkt med spådommar å sånt.. Riktigt duktig är hon.. Så hon gjorde en kul grej på mig som stämmer nå fruktansvärt.. Så läskigt när sånt stämmer...


Sen fölljde jag å Kimsen sen till Trosa... Stoffe skulle ju i väg å jobba natt! Så vi grilla lite på kvällen å tog ett glas rödvin när Kim somnat! Njöt av sommar värmen!

På lördagen så gick vi upp vid 8 ungefär.. Sen kom stoffe ner å då gick han å vila direkt för han hade haft natt larm så han va trött...

Mormor gav Kimsen lunch å då gick jag å jea ner på stan å tog en fika på hannas...!! Där satt vi mot en vägg ffrån 11.30.13.30 i solen å fika latte å smörgås,kanelbulle å loka vatten!! Så härligt underbart sommar väder... Njöt fär fulla muggar... Brände mig som en gris gjorde jag... Totalt knall röd... Men det bästa med mig är jag är inte röd länge.. Blir brun direkt.. Så lite sveda ett par timmar är det ju värt för att slippa vara transparant.. Äntligen lite färg... Tack underbara sol... Efter fikat strosa vi runt lite på torget... För att gå till hem å få ännu mera sol... Då va stoffe å kim vakna så jea tog kimmsen på lång promenad... Ja då sola vi så klart...

På kvällen laga stoffe mat... så mamma slapp stå i köket.. :) philadelfia ost fyllda kycklingfileer med bacon å rödlök,ris å tzatziki.. Mumms.... vart inget kvar på någon tallrik... Tog 2 cider på kvällen... Stoffe åkte hem för han skulle ju jobba söndag dygn så jag stanna kvar... Vi alla i huset gick å la oss kl 23.... så skönt.. Kim sov till 08.30 så ännu mera skönt... Nice... Fick sova riktigt länge ju!

Så söndagen gick mest i slapp andan... ingen direkt sol så det var rätt så skönt....

Va hemma vid typ halv nio... Halv 10 sov plutt å jag sov kl 23.... Skönt... Regn väder i dag... *suck*

Men vad gör det.. regnet behövs... Är hundvakt denna v.... Så mysigt med lite tassar som struttar omkring här...

Min Lilla bananplanta han kryper inte utan han går på alla fyra som en liten apa... sååååååå söt.... Han bara försöker att ställa sig upp å gå hela tiden... Å han blir tokig när det inte går... Så han kör en halv variant av krypa å gå... Så söt... Å så har han fått sin 9:onde tand....  Mammas lilla pojke... Å nu kan han 2 ord... Mamma å titta! så pekar han med pekfingret å säger TITTA, TITTA, TITTA... :) SNUTTIS!


snart kommer syrran förbi på fika.... Kul!

Med andra ord har jag haft en sån rolig å underbar solig å mysig helg med min La Familia! TACK FÖR ATT NI FINNS SÅ NÄRA I MITT Å VÅRAN LILLA FAMILJS LIV! ÄLSKAR ER!

Kommentarer:


Tyck till!

Namn:
Kom ihåg mig?
E-mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:



Trackback
RSS 2.0